Wednesday, September 30, 2009

Samoa

今天打开电视,看见有关于Samoa大地震的新闻,顿时想到我那一帮的Samoa朋友,虽然他们大多都还留在Alaska,不过真的希望他们的家人或朋友还安好。尤其是预备已久的Marina,我想她现在心情应该非常承重,不过不用太担心,我相信他们应该是安好的。











Samoa是一片很特别的岛屿,半部分是美国的领土,另外的半部分却是独立的。Samoa距离美国洲相当远,严格来说这片土地跟大洋洲的距离还要近过于美洲。本人对这片土地的认知,也都是从认识这一帮朋友开始的。我问他们Samoa好玩吗?他们都一口同声的说是一片很peachful,很漂亮的岛屿,还说有机会我应该去去看。

Samoa人,由于皮肤比较黑的关系,常常第一眼看上去会给人“不好惹”的感觉,在加上他们性格爽然直快,讲话从不会胆前顾后,所以常常也会让人觉得“这人怎么这样?”。不过相信我,这些人还要比任何美国人来得好,他们没有戒心,对人热诚自然,从他们身上看不到任何社会及年龄阶层的约束,一帮人老老少少的玩在一起,非常开心。有点闷骚的我也顿时被他们的热诚给熔化了。

























(PS:我的Samoa名字叫Pese. 谢谢你!马小姐)

6 comments:

Anonymous said...

Hey guys, I realize that there is a restriction for non-blogspot user to leave message on all of the blogspot's blog.
Yeah, here is the hint, all u need to do is just click on anonymous, then type whatever u wanna comment on the entire blog. when u click post comment, it will appear a word verification just right below the comment box, but u could not find the caption to fill the word.
No worries, all u need to do is just click "tab" button on ur keyboard, the caption will just appear itself after u doing so.
try it today......

fred said...
This comment has been removed by a blog administrator.
bluepool said...

那么samoa是他们的族语? kok rong called Pese in samoa language? wah.....

fred song said...

是的!但是他们有时很坏一下,会把pese叫成pussy

Felicia Lin said...

能够到处去玩真好...

fred song said...

你也可以的,只是你比较喜欢当宅女, 哈哈哈。。。。。

Post a Comment